سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قیمت سنگ مرمر

نظر

سنگ مرمر چیست؟

 

سنگ مرمر به سنگی گفته می شود که بسیار درخشان باشد و قابلیت صیقلی پذیری آن بسیار بالا باشد تا حدی که شبیه آینه بتواند نور را منعکس کند. سنگ مرمر تم های رنگی بسیار متفاوت با طرح های بسیار متنوعی را از آن خود کرده است. از آنجایی که تنوع این سنگ بسیار زیاد است برای دکوراسیون پله، نمای داخلی، ستون ها و کف بسیار از آن استفاده می شود. از آنجایی که قدری قیمت سنگ مرمر گران است به عنوان سنگ فرش تزئیناتی از آن استفاده می شود. از سنگ مرمر سبز در ایران بیشتر برای امکان مذهبی استفاده می شود.

این سنگ صیقلی پذیریی بسیار بالا دارد، در دکوراسیون های لوکس استفاده می شود و تم ها و طرح های رنگی بسیار متفاوت دارد.

 

معادن مرمر موجود در ایران:

در مکان‌هایی از ایران معادن مهمی از مرمر وجود دارد که از شاخص‌ترین این مکان‌ها می‌توان به مرمر پرتقالی کاشمر، مرمر سبز عباس آباد جلفا، مرمر خلج خراسان، مرمر سبز آب باریک آذرشهر، مرمر صورتی نقده، مرمر اسفند کرمان، جوشقان اصفهان، مرمر سبز شاهین دژ، مرمر سبز توران پشت یزد و مرمر سبز بورق یزد و تنگویه (تلنگویه) سیرجان، ده رستم بم و معادن مرمر محلات و استان فارس را نام برد.

 

ویژگی های سنگ مرمر:

  • تراکم بسیار بالا
  • ساب پذیری فوق العاده
  • مقاومت سایشی بسیار بالا
  • سطح براق و صیقلی
  • مقاومت فشاری مناسب
  • تخلخل بسیار مناسب
  • جذب آب نا چیز
  • قابلیت عبور نور

و …

قیمت سنگ مرمر به عواملی بستگی دارد:

1 - کیفیت و آنالیز سنگ 

مهمترین پارامتر کیفیت سنگ ، آنالیز فیزیکی و شیمیایی آن سنگ میباشد . و هر چه قدر آنالیز سنگ مرمر به حد مطلوب نزدیکتر باشد از کیفیت بالاتری برخوردار است و به مراتب قیمت بالاتری خواهد داشت 

2 - رنگ و طرح متفاوت 

سنگ های مرمر تنوع زیادی نسبت به سایر سنگ های ساختمانی ندارند . هر چه قدر سنگ مرمر، رنگی خاص ویکدست و پاک باشد از قیمت بالاتری نیزبرخوردار است .

3 - قطر و ابعاد سنگ 

سنگ های مرمر بیشتر به صورت اسلب فرآوری میگردد و ابعاد بزرگ مرمر و ضخامت سنگ مرمر هر چه قدر بیشتر و بزرگتر باشد قیمت آن نیز افزایش میابد .

4 - سورت دقیق سنگ 

سنگ های مرمر دارای سورت های مختلفی هستند که پس از مرحله برش و ساب سورت بندی میگردد . سنگ های مرمر که بصورت اسلب فرآوری میگردد چنانچه بصورت  بوک مچ باشد از قیمت بالاتری برخوردار است . 

 5 -  نوع فرآوری سنگ 

نوع فرآوری سنگ نقش تعیین کننده ای در قیمت سنگ مرمر دارد . نوع رزین یا اپوکسی ، استفاده از تکنولوژی UV ، دقت در برش و گونیا بودن سنگ ، میزان ساب و پولیش سنگ ، توری پشت سنگ و نوع بسته بندی و حمل ونقل سنگ های مرمریت در قیمت سنگ های مرمرتاثیر خواهد داشت . 

6 - اندازه و قواره کوپ سنگ

7 - نوع و ماهیت سنگ

8 - هزینه های استخراج و خرید کوپ

9 - نوش برش و فرآوری

10 - سورت یا درجه بندی سنگ

11 - پاک بودن و حداقل بودن میزان رگه های موجود در سطح سنگ

12 - قابلیت ایجاد قاب های بوک مچ و فورمچ

13 - هزینه های حمل و نقل

و …

علاوه بر فروش داخلی ، سالانه مقادیر قابل توجهی از این سنگ به صورت خام (کوپ) به سراسر جهان صادر می گردد که قیمت جهانی کوپ این سنگ نیز دارای قیمتی بسیار بالا و نجومی می باشد و این نکته گویای آن است که سنگ مرمر در جهان جایگاه بسیار ارزشمند و بالایی دارد.