سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سنگ مرمریت سفید

نظر

اولین و مهم‌ترین پارامتر هنگام خرید سنگ ساختمانی، رنگ آن می‌باشد. همانطور که می‌دانید جلوه و ظاهر ساختمان از اهمیت بالایی برخوردار است. رنگ‌ سنگ ساختمانی می‌تواند تاثیر بسزایی در نما و جلوه ساختمان شما ایجاد کند. مرمریت سفید یکی از سنگ‌های ساختمانی است که به علت رنگ جذاب و درخششی که دارد، به یک سنگ محبوب ساختمانی تبدیل شده است. سنگ‌های مرمریت سفید انواع مختلفی دارند که هر کدام ویژگی‌های خود را دارا هستند.

سنگ مرمریت سفید

انواع سنگ مرمریت سفید:

سنگ مرمریت سفید یکی از پرکاربردترین و زیباترین سنگ‌های ساختمانی است. سنگ مرمریت سفید در ایران انواع متنوعی دارد از این رو به بررسی آن می‌پردازیم

 

1.سنگ مرمریت سفید جوشقان

سنگ مرمریت سفید جوشقان، یکی از سنگ‌های بسیار زیبا و مجلل در سنگ‌های مرمریت سفید است و ساب پذیری بالاییی دارد که آن را بسیار براق و زیبا کرده است. سنگ جوشقان در سورت‌های سوپر و با کیفیت بالا فرآوری می‌شود. این سنگ جذب آب کمی دارد. این سنگ مقاومت سایشی خوبی دارد و می‌تواند یکی از بهترین موارد در مکان‌های پر رفت و آمد باشد. کاربردهای اصلی این سنگ در پله‌ها، دیوار راه‌پله‌ها، راهرو‌ها، دیوارهای پارکینگ و کف ساختمان‌هاست.

 

2.سنگ مرمریت سفید سبزوار

یکی از سنگ‌های ساختمانی که دارای زمینه سفید و روشن می‌باشد، سنگ سفید سبزوار است. این سنگ را در درجات و سورت‌های مختلفی از معدن استخراج می‌کنند. در درجات ضعیف‌تر این سنگ هاله‌ها و رگه‌هایی به رنگ قهوه‌ای دیده می‌شود. در درجه‌های بالای سنگ سفید سبزوار، یعنی سورت سوپر این سنگ، رنگ سفید بسیار جذابی مشاهده می‌کنید. رنگ سفید این سنگ باعث شده تا طرفداران زیادی را به خود جلب نماید چرا که رنگ سفید به راحتی با سایر رنگ‌ها هماهنگی ایجاد می‌کند.

از ویژگی‌های مهم سنگ مرمریت سبزوار، می‌توان به ساب پذیری بالا، مقاومت سایشی مناسب و جذب آب پایین آن اشاره کرد. از سنگ سفید سبزوار مانند سایر مرمریت‌ها می‌توان در نمای داخلی منازل و مراکز تجاری، به عنوان سنگ پله و پارکینگ، دیوار لابی و غیره استفاده کرد.

3.سنگ مرمریت سفید هرسین

سنگ مرمریت سفید هرسین، یکی از مقاوم ترین سنگ‌های مرمریت سفید در بازار سنگ‌های ساختمانی است. سنگ مرمریت سفید هرسین دارای مقاومت بالایی در برابر فشار و ضربه و سایش دارد. از این رو کاربرد زیادی در ساختمان‌سازی دارد. معدن این سنگ در کرمانشاه است و در سورت‌های مختلفی فرآوری می‌شود. کاربرد این سنگ در دیوار و کف ساختمان‌ها و همچنین لابی ساختمان است.

 

4.سنگ مرمریت سفید کوهرنگ

سنگ مرمریت سفید کوهرنگ، یک سنگ زیبا در سنگ‌های مرمریت است و رگه‌های شاین و طلایی در درون بافت خود دارد که آن را به یک سنگ لوکس تبدیل کرده است. مرمریت کوهرنگ بسیار خوش رنگ و زیباست. این سنگ دارای تراکم بالایی است و مقاومت خوبی دارد. این سنگ را می‌توان در نقاط پر رفت و آمد به کار برد؛زیرا مقاومت و استحکام خوبی دارد. همچنین می‌توان به صورت ترکیبی با سنگ‌های دیگر در نمای بیرونی ساختمان‌ها به کار برد.

سنگ مرمریت سفید

 

ویژگی‌های سنگ مرمریت سفید:

سنگ مرمریت سفید رنگ مانند بسیاری از انواع سنگ‌ها دارای خصوصیات و ویژگی‌های مخصوص به خود است که با دانستن این خصوصیات ، انتخاب و خرید سنگ بهتری خواهیم داشت. از مهم ترین ویژگی های سنگ مرمریت سفید رنگ می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

سنگ مرمریت سفید

  1. از نظر مقاومت فشاری و پایایی بالاتر از سنگ تراورتن و پائین‌تر از سنگ گرانیت است. به طور کلی مقاومت فشاری خوبی از خود نشان داده است.
  2. وزن نسبتا مناسبی دارد و کاربرد خوبی در نمای بیرونی ساختمان دارد.
  3. جذب آب سنگ مرمریت بسیار کم است و مناسب قسمت‌های مرطوب ساختمان‌هاست. اما نباید این سنگ را به طور مداوم در معرض رطوبت قرار داد زیرا باعث فرسایش و تغییر رنگ در آن می‌شود.
  4. این سنگ آسیب‌پذیری بالایی نسبت به اسید دارد و اسید بافت سنگ مرمریت سفید را به کلی از بین خواهد برد.
  5. زیبایی رنگ سفید و منحصر به فرد این سنگ باعث شده است تا در ساختمان‌های لوکس و زیبا و مجلل استفاده شود.
  6. درجه سختی نسبتا مناسب و قابل قبولی دارد.
  7. سنگ مرمریت سفید به دلیل رنگ‌شان در نمای داخلی ساختمان‌ها کاربرد زیادی دارد.
  8. سنگ‌های مرمریت سفید به ضربه های فیزیکی مقاومت نسبتا خوبی دارد.