سفارش تبلیغ
صبا ویژن

هنگام خرید سنگ گرانیت باید به چه مواردی توجه داشت ؟

نظر

رعایت نکات اصولی که باید در مورد خرید سنگ گرانیت رعایت کرد ،به عنوان مطالبی هستند که در این مقاله مورد بحث قرار می گیرند تا خریدار را در راستای داشتن خریدی رضایت بخش هدایت کنند.

برای خرید سنگ گرانیت باید به چه مواردی توجه داشت ؟

 

سنگ گرانیت چیست؟

سنگ گرانیت جواهری منحصر به فرد است که توسط نیروهای طبیعت خلق شده است که سنگ های معمولی را به قطعه ای زیبا تبدیل می کنند. دال گرانیت پهن و ضخیم و بزرگتر از کاشی است. آنها از بلوک های گرانیتی ساخته می شوند که استخراج می شوند و سپس برای تولید کنندگان ارسال می شوند. این بلوک ها با دقت به صورت ورق ها یا برش های مسطح بریده می شوند. این ماده بادوام و ایمن برای محیط زیست است که به طور گسترده در صنعت ساخت و ساز استفاده می شود. در طول ساخت صفحات گرانیتی هیچ گونه آلاینده ای منتشر نمی شود. آنها عمر طولانی دارند که اغلب برای قرن ها طول می کشد.

برای خرید سنگ گرانیت باید به چه مواردی توجه داشت ؟

برای خرید سنگ های گرانیت باید بدانید کدام شاخص ها را مقایسه کنید:

  • خواص فیزیکی و شیمیایی سنگ گرانیت را با بقیه سنگ ها مقایسه کنید. هر سنگی آنالیز و ترکیب متفاوتی دارد. با آنالیز آن ها می توان خواص فیزیکی و شیمیایی آن ها را بررسی کرد.
  • رنگ و طرح سنگها را مقایسه کنید. باید بدانید هر سنگی چه رنگ ها  و طرح هایی دارید. دراین صورت راهنمایی برای خرید سنگ گرانیت پیدا کرده اید.
  • تولید مستمر سنگ و میزان تولید و فراوانی آن ها بررسی کنید. بدیهی است سنگی که بیشتر تولید می شود تقاضای بیشتری دارد.
  • کیفیت سنگها را بررسی کنید. کیفیت سنگ ها با هم فرق می کند. دقت برش، گونیا بودن یا نبودن، نوع مواد اولیه و قطر سنگ و … از مشخصات کیفی سنگ هاست.
  • مقدار مورد نیاز سنگ گرانیت خود را مشخص کنید. برای خرید سنگ گرانیت باید بدانید چه مقداری نیاز دارید.

 

چگونه سنگ گرانیت با کیفیت بخریم؟

برای خرید سنگ گرانیت با کیفیت باید به چند مورد توجه داشت که عبارتند از:

 

از پارامتر های سنگ گرانیت باکیفیت و زیبا، دقت به لبه های سنگ می باشد، که باید صاف و بدون ریختگی باشد.

در هنگام خرید و تهیه سنگ گرانیت، باید به کیفیت سنگ از نظر فرآوری آن توجه نماییم، هرچقدر سنگ گرانیت با دقت بیشتری فرآوری شده باشد، از درخشش و کیفیت بالاتری نیز برخوردار خواهد شد.

میزان قدرت جذب آب توسط سنگ گرانیت، نیز با توجه به کاربری آن می تواند در خرید سنگ با کیفیت مهم باشد.

 

عوامل تاثیرگذار بر قیمت سنگ

قیمت سنگ گرانیت را با دیگر سنگ ها مقایسه کنید:

 نکته مهم این است که باید قیمت سنگ ها علی الخصوص قیمت سنگ گرانیت را بدانید که می توانید با یک جست و جوی ساده آن ها را پیدا کنید. قیمت سنگ گرانیت به پارامترهای متنوعی بستگی دارد که به مهم ترین آن ها اشاره می کنیم:

 

  1.  ابعاد سنگ گرانیت
  2.  ضخامتی که شما نیاز دارید و ضخامت های مختلف سنگهای گرانیت
  3. معان سنگ های گرانیت که پارامتر بسیار مهمی است. بسته به این که این سنگ در چه شهر، در چه منطقه ای از کشور استخراج و تولید می شود، قیمت سنگ های گرانیت تفاوت دارد.

 

خرید سنگ گرانیت

حالا که این اطلاعات را کنار هم بگذارید به راحتی می توانید سنگ گرانیتی که نیاز دارید، مقداری که نیاز دارید، نوعی که نیاز دارید، رنگی که نیاز دارید، طرحی که نیاز دارید بخرید.

برای خرید سنگ گرانیت باید به چه مواردی توجه داشت ؟

در آخر

سنگ‌های گرانیت به دلیل درجه سختی، مقاومت، زیبایی، تنوع و ساختارهای ویژه‌ای که دارند سالیان سال است که یکی از گزینه‌های برتر جهت انتخاب میان انواع سنگ‌های ساختمانی است. میزان مقاومت و طول عمر این سنگ‌ها سبب گردیده که انتخاب اول برای هر صاحب خانه‌ای باشد. حال که با راهنمای خرید سنگ گرانیت آشنا شدید می‌توانید با بررسی شرایط و سلایق خود مناسب‌ترین سنگ گرانیت را برای قسمت‌های خانه و ساختمان خود انتخاب نمایید.