سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سنگ ساختمانی ارزان قیمت

نظر

برای مدیریت هزینه خرید سنگ در ابتدا باید انتظارات مان از سنگ را مشخص کنیم، بنابراین با پاسخ دادن به سئوالات زیر، سطح توقعات و انتظارات، تعیین می گردد و با توجه به آن، نسبت به خرید سنگ ارزان و مناسب اقدام می نماییم.

  • سنگ مورد نظر در فضای داخلی و یا فضای بیرونی استفاده می شود؟
  • سنگ مورد نظر در معرض نور آفتاب قرار دارد یا خیر؟
  • سنگ مورد نظر در معرض رطوبت قرار دارد یا خیر؟
  • سنگ مورد نظر در معرض رفت و آمد و تردد زیاد هست یا کم؟
  • سنگ مورد نظر در معرض مواد اسیدی، شوینده، مواد آلاینده قرار دارد یا خیر؟
  • سنگ مورد نظر در مکانی قرار می گیرد که امکان سر خوردن وجود دارد یا خیر؟
  • سنگ مورد نظر در مکانی قرار م یگیرد که نور محیط کافی است یا خیر؟
  • سنگ مورد نظر در کف استفاده می شود یا بدنه؟

خرید سنگ تراورتن ارزان 

سنگ تراورتن نمونه دیگری از سنگ های تزئینی است که در دسته سنگ های آهکی متخلخل قرار گرفته است. از این سنگ عموماً برای نمای ساختمان، دیوارهای کف استخر و کف پوش کردن ساختمان استفاده می شود. شاید برایتان جالب باشد که بدانید رنج قیمتی این محصول به شکلی است که شما برای سنگ فرش کردن کف حیاط و کف سالن پذیرایی می توانید محصولات متمایزی را در اختیار بگیرید. سنگ تراورتن را می توانید با تم های رنگی سفید عاجی، یا کاملاً سفید و کاراملی مشاهده کنید. هر چقدر سنگ خالص تر باشد تم رنگی آن روشن تر به تصویر کشیده می شود.

این سنگ ها جزو سنگ آهکی هستند، رنج های قیمتی متفاوت دارند و تم رنگی روشن تری دارند.

بازار سنگ‌های تراورتن در کشور دارای قیمت‌های متفاوت است، که بسته به درجه و کیفیت سنگ‌ها مشخص شده‌اند. هرچه سنگ دارای سطح صیقلی و سوراخ های یکنواخت‌تری باشد، کیفیت آن بهتر و در نتیجه قیمت بالاتری دارد. اگر سطح صیقل داده شده و با سیمان پر شده باشد، باید به کیفیت مواد پرکننده توجه ویژه شود.

 

سنگ ساختمانی قسمت عمده ای از هزینه های ساختمان را به خود اختصاص می دهد و خرید سنگ ارزان و با کیفیت می تواند کمک شایان توجهی به سازندگان نماید. برای مدیریت هزینه و خرید سنگ باید قبل از هر چیز بدانیم از سنگ مورد نظر چه انتظاری داریم و چه کاربردی خواهد داشت و انتظار ما از سنگ نصب شده در ساختمان چیست؟ زیرا هرچه قدر خاصیت و مزیت سنگ ها زیادتر باشد به مراتب قیمت بالاتری خواهند داشت.

در ادامه با انواع سنگ های ساختمانی و کاربرد آنها آشنا می شویم.

سنگ ساختمانی گرانیت

سنگ گرانیت از دانه های معدنی متوسط و درشت ساخته شده است و با استحکام بسیار بالایی در کنار یک دیگر قرار گرفته اند. این دانه ها به قدری درشت است که حتی با چشم غیر مسطح هم می توان این دانه ها را مشاهده کرد. تم رنگی این سنگ از صورتی روشن تا سفید است و روی آن عموماً رگ های تیره ای در زمینه روشن خود نمایی می کند. ظاهر کلی گرانیت کلاسیک شبیه ترکیب نمک و فلفل است. زیبایی سنگ های گرانیتی آن ها را به محصولی متمایز برای سنگ فرش کردن سطح اتاق پذیرایی تبدیل کرده است.

 

 

سنگ مرمر

سنگ مرمر به سنگی گفته می شود که بسیار درخشان باشد و قابلیت صیقلی پذیری آن بسیار بالا باشد تا حدی که شبیه آینه بتواند نور را منعکس کند. سنگ مرمر تم های رنگی بسیار متفاوت با طرح های بسیار متنوعی را از آن خود کرده است. از آنجایی که تنوع این سنگ بسیار زیاد است برای دکوراسیون پله، نمای داخلی، ستون ها و کف بسیار از آن استفاده می شود. از آنجایی که قدری قیمت سنگ مرمر گران است به عنوان سنگ فرش تزئیناتی از آن استفاده می شود. از سنگ مرمر سبز در ایران بیشتر برای امکان مذهبی استفاده می شود.

این سنگ صیقلی پذیریی بسیار بالا دارد، در دکوراسیون های لوکس استفاده می شود و تم ها و طرح های رنگی بسیار متفاوت دارد.

 

سنگ ساختمانی کوارتزیت

سنگ کوارتزیت به سنگی گفته می شود که در اثر دگرگونی ماسه سنگ و در اثر فشار گرمای بسیار زیاد در لابه لای زمین به وجود آمده باشد. عموماً این سنگ را با شکل های متفاوت و اشکال متنوع در بازار می توانید مشاهده کنید. ظاهر سنگ کوارتزیت شبیه مرمریت است اما مقاومت آن بسیار از این سنگ بیشتر است. از این سنگ برای نمای بیرونی، داخلی و کف پوش کردن و دیوار پوش کردن استفاده می شود. در برابر سرما، گرما و مواد اسیدی بسیار مقاوم است و به راحتی سائیده و فرسوده نمی شود.

 

سنگ ساختمانی مرمریت

سنگ مرمریت یکی از سنگ های محبوب در میان خریداران محسوب می شود. از این سنگ بیشتر در فضاهای بسته استفاده می شود زیرا اگر در مجاورت با آب و هوای بیرون از ساختمان قرار بگیرد به راحتی تغییر شکل می دهد و شکل ظاهری خود را از دست می دهد. شکستگی، ترک خوردن سنگ و تغییر رنگ دادن آن از مهم ترین پارامترهای است که در مجاورت با نور خورشید و باد و باران برای آن فراهم می شود. این سنگ در برابر حرارت و مواد اسیدی بسیار مقاوم است. این سنگ به دلیل آهکی بودن بسیار سریع آب را جذب می کند از همین رو برای استفاده سرویس حمام اصلاً انتخاب مناسبی نیست.