سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سنگ مصنوعی تراورتن

نظر

سنگهای مصنوعی از ترکیب سنگ های طبیعی با مواد افزودنی دیگر همچون سیمان و افزودنی های پلیمری  تولید می شوند. همچنین در تولید این سنگ ها از سنگ ریزه های سبک استفاده میشود. تا وزن کمی در مقایسه با سنگهای طبیعی داشته باشند. وزن و هزینه کمتر و تنوع محصولات از مزایای مهم سنگ مصنوعی هستند که استفاده از این مواد را محبوب کرده اند.موارد استفاده شامل مجسمه سازی ،جزئیات معماری  ، ساخت و ساز ساختمان ، کارهای عمرانی و کاربردهای صنعتی و… است.

در رابطه با مقایسه سنگ طبیعی و مصنوعی باید بگوییم که سنگ های طبیعی مخلوط ناهمگنی از مواد معدنی هستند که طی میلیون ها سال تحت تأثیر مشترک فشار و وجود چسب های طبیعی تشکیل شده اند؛ در حالی که سنگهای مصنوعی محصولی از ترکیب سیمان با رنگدانه های طبیعی، رزین و… هستند که توسط بشر ساخته می شوند.

سنگ تراورتن مصنوعی چیست؟

سنگ تراورتن مصنوعی نوعی سنگ مصنوعی می باشد که جایگزین سطوح سنگ طبیعی در نمای ساختمان شده است. سنگ مصنوعی تراورتن از ترکیباتی مانند: بتن فراوری شده، شن، ماسه، پوکه های معدنی، رنگ های معدنی آلمانی، مواد روان کننده بتن، پودر سنگ و … ساخته شده است. این سنگ از مقاومت بالا و چسبندگی خوبی برخوردار است. تراورتن مصنوعی، به دلیل ویژگی هایی که دارد، باعث شده به یکی از پرکاربردترین مصالح تبدیل شود و از آن در نما استفاده کنند.

از زمان های گذشته بشر به دنبال راهی برای زیباسازی محیط زندگی خود بوده است. مصالح و متریال نمای ساختمانی طی گذشت چندین سال تغییرات زیادی کرده و همیشه در حال پیشرفت بوده است. تمامی مصالح ساختمانی در کنار حسن هایی که دارند، معایبی نیز دارند. سنگ تراورتن مصنوعی، نمونه ای از این مصالح است که جزء زیباترین و پر مصرف ترین سنگ نماها می باشد.

 

سنگ مصنوعی تراورتن

ترکیبات سنگ مصنوعی تراورتن 

سنگ مصنوعی تهیه شده از بتن فرآوری شده ، پوکه های معدنی ، شن و ماسه ، پودر سنگ و رنگ های پودری معدنی آلمانی است. در سنگ تراورتن مصنوعی هیچ گونه مواد شیمیایی  ، چسب ، الیاف ، سیلیس ، رزین و مواد دیگری استفاده نگردیده است. فقط روان کننده بتن جهت بهتر فرم پذیری بتن در قالب و مواد آنتی یووی کردن سنگ جهت بالا بردن ماندگاری رنگ سنگ در مقابل اشعه خورشید اضافه شده است .

انواع سنگ تراورتن مصنوعی

سنگ های تراورتن که به صورت مصنوعی به بازار عرضه می شوند دارای انواع و اقسام گوناگونی هستند. هر ساختمان بر اساس سبک سلیقه، خواسته طراح و شرایط اقلیمی که در آن منطقه حکم فرما است می تواند از انواع طرح ها و رنگ های تراورتن مصنوعی بهره مند شود.

در این قسمت شما را با انواع سنگ تراورتن مصنوعی، از نظر طرح و رنگ آشنا می کنیم. انواع تراورتن مصنوعی شامل موارد ذیل می باشند:

  •  سنگ های موج کبریتی
  •  سنگ های ابر و بادی
  •  سنگ های دنده گاوی
  •  سنگ های سوزنی
  •  سنگ های تراورتن بی موج

لازم به ذکر است که در تراورتن مصنوعی رگه هایی از رنگ های قرمز، سیاه، کرمی و قهوه ای روشن دیده می شود.

 

 

خصوصیات سنگ مصنوعی تراورتن

1- از نظر وزن و مقاومت با سنگ تراورتن طبیعی تقریبا یکسان است وهر متر مربع 38 کیلوگرم به بالاست.

2- به علت نوع فرآیند تولید و نوع خاص قالبها باعث شده تراکم بسیار بالایی در سنگ بوجود آید و درصد جذب آب از سمت رویه در این سنگ یک درصد می باشد .این امر موجب می شود که سنگ مقاومت بالایی در سرما و گرما و برف و باران داشته باشد.

مشکلاتی که در سنگ طبیعی به علت جذب آب از رویه سنگ مانند یخ زدن ،پوسته شدن، شوره زدن و ترک خوردن به وجود می آید در این سنگ در حد صفر میباشد.

3- رنگ سنگ از رنگ پودری معدنی آلمانی میباشد و در سنگ از مواد آنتی یووی جهت بالا بردن مقاومت در برابر اشعه خورشید استفاده شده است. رنگ همراه با مواد رویه مخلوط شده و بعد قالب ریزی می گردد و روی سنگ به هیچ عنوان رنگ نمی شود و این امر باعث عمر طولانی رنگ می شود.

4- پشت سنگ جذب آب بالایی دارد که چسبندگی آن را 2 تا 3 برابر بیشتر از سنگ طبیعی بدون نیاز به اسکوب می‌کند.

5- این سنگ قابلیت اسکوب شدن را دارد.

6 -اندازه سنگ 160*40 سانتی متر می باشد.

 

مزایا سنگ تراورتن مصنوعی

  • جذب آب اندک ( 1%) از سطح آن
  •  داشتن ظاهری زیبا و خیره کننده ( مانند سنگ ابر و باد)
  • داشتن قدرت بالای چسبندگی با ملات سیمان
  •  داشتن مقامت بسیار بالا در برابر سرما و یخبندان شدید
  • داشتن رگه های متغیر همانند انواع سنگ های طبیعی
  •  تولید در انواع رنگ ها و طرح های گوناگون
  • داشتن مقاومت بالا در برابر باران های اسیدی
  •  برخورداری از قیمت پایین تر نسبت به سایر سنگ های طبیعی
  • عدم محدودیت در ابعاد تولیدی
  •  داشتن وزن سبک و نصب راحت