سفارش تبلیغ
صبا ویژن

روشویی کورین چیست؟

نظر

کورین چیست؟ بسیاری از مصرف کنندگان نمی دانند که در واقع کورین چیست یا از چه موادی ساخته می شود و  چگونه این سنگ مصنوعی با گرانیت و کوارتز قابل مقایسه است. این مطلب مروری درباره ی مواد تشکیل دهنده سنگ کورین، مزایا و معایب کورین، کاربردهای کورین، رنگ ها و گزینه های طراحی، مراقبت و تعمیر کورین و ….است.

 

سنگ مصنوعی کورین چیست؟

کورین یک ماده مصنوعی مهندسی شده همانند کوارتز است. کورین از ترکیب پلیمرهای اکرلیک با سایر مواد معدنی و سنگی تولید می شود. مخلوط مواد به قالب هایی برای ایجاد ورق های کورین ریخته می شوند. این ترکیب باعث به وجود آمدن برخی از ویژگی ها و مزایایی می شود که در دیگر متریال ها مانند گرانیت یا مرمر و … دیده نمی شود.

کورین یک نام تجاری برای یک نوع سنگ مصنوعی است که توسط دوپونت در سال 1967 اختراع شد. این سنگ به مرور زمان به طور فزاینده ای محبوب شد. با این حال از زمان ثبت اختراع دوپونت برندهای دیگر نسخه های خود را از این سنگ مصنوعی رو نمایی کردند مانند: استارون (سامسونگ)، ال جی، هانکس، ….

تفاوت در میزان ترکیب مواد بین تولید کنندگان مختلف وجود دارد اما در آخر نتیجه همانند سنگ مصنوعی کورین است. از عمده مصارف آن مصرف خانگی برای صفحه روی کابینت ها، دیوارپوش، سرویس های بهداشتی و …. . همچنین در مکان های تجاری همانند  مراکز بهداشتی، درمانی، آزمایشگاه‌ها، هتل، رستوران، بانک، فرودگاه و … است.

سنگ کورین

روشویی کورین چیست؟

زمانی که از سنگ مصنوعی کورین برای ساخت روشویی سرویس بهداشتی، روشویی دستشویی یا کابینت روشویی در حمام و دستشویی استفاده می شود به آن روشویی کورین می گوییم. روشویی کورین بسیار مدرن، زیبا و کاربردی است. کورین به عنوان یکی از متریال های روز دنیا به دلیل مزایای بیشمارش کاربردهای زیادی در ساختمان سازی دارد.

روشویی کورین چیست؟

 

مزایا و معایب کورین

اما همانند باقی متریال ها کورین نیز دارای مزایا و معایبی است.

 

مزایا

  • تنوع در طرح و رنگ
  • قابلیت برش و ابزار پذیری
  • قابلیت مونتاژ و نصب آسان به صورت یکپارچگی نقاط اتصال و بدون درز
  • قابلیت خم‌ پذیری
  • ترمیم پذیری آسان
  • مقاومت بالا (قویتر از سنگ طبیعی)
  • آنتی باکتریال و ضد قارچ
  • مقاوم در برابر مواد شیمیایی و مواد آلاینده
  • ضد آب مقاوم در برابر حریق
  • کاملاً بهداشتی (دارای گواهی NSF51)

 

معایب

  • برخی از مواد شیمیایی و پاک کننده ها باعث تغییر رنگ آن می شود. (قابل تعمیر)
  • تابه های بسیار داغ میتواند باعث تغییر رنگ شود (قابل تعمیر)
  • کم شدن شفافیت به مرور زمان

 

 

انواع روشویی کورین مدرن

همانطور که در بخش های قبلی گفته شد سنگ کورین فرم پذیر است. برای همین کورین یک متریال کاملا انعطاف پذیر برای ساختن هر فرمی که مدنظر شماست می باشد. روشویی کورین تا به امروز به سبک های متفاوتی ساخته شده است که از آنها در فضاهای عمومی یا منازل استفاده می شود. شما می توانید بسته به نیاز خود نوع روشویی را از همان ابتدا مشخص کنید. سه مدل از زیباترین و کاربردی ترین روشویی های کورین مدرن به این شرح می باشد:

روشویی کورین کابینتی

روشویی کابینتی یک مدل روشویی جدید و کاربردی است. مزیت بزرگ روشویی کابینتی  وجود فضایی اضافی برای نگه داری حوله و مسواک و مواد شوینده است. از طرفی در روشویی کابینتی لوله های آب و فاضلاب کاملا پنهان می شوند. روشویی کورین روی کانتر کابینت نصب می شود. روشویی کورین روکابینتی می تواند یکپارچه یا روکار باشد. اگر جنس کانتر روشویی کابینتی هم از سنگ کورین باشد آن گاه می توان روشویی کورین را به دو صورت روسنگی یا زیرسنگی نصب کرد.

روشویی کورین کابینتی

 

روشویی کورین زیر سنگی

یکی از انواع پرطرفدار روشویی کورین مدرن نوع زیر سنگی آن است. روشویی زیرسنگی داخل خود کانتر کابینت روشویی نصب می شود. درواقع سطح روشویی زیرسنگی با سطح کانتر یکی است. مزیت روشویی زیرسنگی سادگی، زیبایی و تمیز شدن راحت آن است. روشویی زیرسنگی فقط روی کانترهای سنگی قابل نصب است. روشویی کورین زیرسنگی مناسب سرویس های بهداشتی عمومی یا منازلی است که خانواده پرجمعیتی در آن ساکن هستند.

روشویی کورین زیر سنگی

روشویی کورین رو سنگی

روشویی کورین روسنگی مدرن ترین و لوکس ترین مدل روشویی است. در این مدل کاسه روشویی کامل روی سنگ کانتر قرار می گیرد. روشویی روسنگی سوراخ نصب شیرآلات ندارد و شیرآلات باید روی دیوار نصب شوند. روشویی کورین روسنگی علاوه بر مزایای زیاد بسیار زیبا و ظریف است و معمولا از آن در خانه ها یا مکان های عمومی لاکچری استفاده می شود.

روشویی کورین رو سنگی

 

 

سوالات متداول

کورین بهتر است یا کوارتز؟

هر یک از این گزینه‌ها مزایا و معایب خاص خود را دارند. کورین سبک‌تر و مقرون به صرفه تر بوده و شکل دهی و برش آن آسان‌تر است؛ اما کوارتز دوام ظاهری، ماندگاری و استحکام بیشتری در مقایسه با کورین دارد.

 

چگونه سنگ کورین را تمیز کنیم؟

سنگ کورین را می‌توان با استفاده از محلول آب و صابون یا پاک‌کننده‌های حاوی آمونیاک تمیز کرد.