سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آشنایی با انواع سنگ های کف فرش

نظر

در لغت فرش کردن به معنای پوشاندن کف است حال سنگفرش برای کف فضاهای خارجی مکان های مختلف مانند محوطه بیرونی مجتمع های مسکونی، ادارات و یا پیادوه روها، خیابان ها و فضاهای سبز و باغ ها به کار می رود که با مصالح مختلفی مانند آجر، سنگ، بتن و…امکانپذیر است. سنگ فرش کردن ورودی یا محوطه های بیرونی یکی از اقداماتی است که نه تنها موجب افزایش زیبایی فضا می شود، بلکه باعث بالارفتن ارزش ساختمان هم می شود.

آشنایی با انواع سنگ های کف فرش

سنگ فرش چیست؟

سنگ فرش در واقع به اسلب یا تایل مصالحی مانند آجر، بتن و انواع سنگ های طبیعی گفته می شود که برای کفسازی قسمت های مختلفی مانند کف حیاط، باغ، پارکینگ، پیاده رو و…به کار می رود.

امروزه یکی از بهترین انتخاب ‌ها برای کفپوش ساختمان ‌های مسکونی، تجاری یا اداری سنگ کفپوش است. سنگ کفپوش مدل های مختلفی دارد، نوع این سنگ ها با توجه به کاربردی که در معماری و دکوراسیون داخلی یا خارجی دارند مشخص می شود.

 

 

کاربردهای سنگ کفپوش

کفپوش سنگی یکی از کاربردی‌ ترین مصالح ساختمانی است، از این نوع کفپوش می ‌توان برای پوشاندن کف راهرو، راه پله، حیاط، پارکینگ و حتی درون خانه استفاده کرد.

 

کفپوش سنگی برای سالن ‌های بزرگ

معمولا در سالن خانه هایی با متراژ بالا، ویلا، لابی هتل، پاساژ و ... از کفپوش‌ های سنگی استفاده می کنند. از آنجایی که این محیط ها همگی مسقف هستند دست خریدار برای خرید انواع سنگ کفپوش باز است و می تواند انتخاب‌های گسترده ‌ای داشته باشد.

آشنایی با انواع سنگ های کف فرش

کفپوش سنگی برای حیاط

از سنگ می ‌توان به عنوان کفپوش حیاط هم استفاده کرد، سنگ‌ هایی که در این بخش مورد استفاده قرار می ‌گیرند باید شرایط خاصی داشته باشند، به طور مثال عدم جذب آب، لغزنده نبودن، مقاوم در مقابل هوازدگی، فشار و ضربه و ... از جمله این ویژگی ‌ها است.

آشنایی با انواع سنگ های کف فرش

کفپوش سنگی برای خانه

کفپوش‌ های سنگی به خاطر استحکام و مقاومت بالا یکی از بهترین گزینه ‌ها برای استفاده به عنوان کفپوش خانه هستند. ضمن این که تنوع طرح، رنگ و جنس سنگ کفپوش در این بخش بسیار زیاد است و می توان متناسب با دکوراسیون و معماری بهترین انتخاب ‌ها را داشت.

سنگ فرش ها براساس نوع مصالح به کار رفته انواع مختلفی دارند که شامل موارد زیر هستند:

 

  • آجری
  • بتنی
  • موزاییک
  • پلیمری
  • سنگ های طبیعی: این دسته خود شامل انواع سنگ های گرانیت،تراورتن، مرمر می شود
  • کوارتز

 

قیمت سنگ فرش

قیمت سنگ فرش تحت تاثیر عوامل مختلفی متغیر است. از جمله این عوامل عبارتند از:

 

  1. نوع سنگ فرش
  2. کیفیت و درجه کیفی آن
  3. متراژ موردنیاز
  4. سایز و ابعاد انتخابی
  5. نوع طراحی و نحوه نصب آن
  6. کیفیت فرآوری های انجام شده مانند نوع پرداخت

 

ویژگی ‌های کلیدی خرید سنگ کفپوش

 

برای این که بتوانید در زمان خرید سنگ کفپوش بهترین انتخاب ‌ها را داشته باشید، باید کاربری سنگ را مشخص کنید، همانطور که گفتیم هر بخش از ساختمان دارای ویژگی هایی است که سنگ های خاصی باید برای آن انتخاب شوند. عموما سنگ کفپوش خوب دارای خصوصیت هایی است:

  • استحکام بالا در مقابل ضربه، فشار و ساییدگی
  • عدم جذب آب
  • عدم لغزندگی
  • مقاومت در برابر خوردگی و مواد شیمیایی

 

 

بهترین سنگ برای کفپوش منزل:

در انتخاب بهترین سنگ برای کفپوش منزل تنها زیبایی را مورد توجه قرار ندهید، بلکه میزان تردد و شرایط دمایی محیط و همچنین ضربات وارد شده به سنگ را هم مورد بررسی خود قرار دهید تا سنگ فرش در نظر گرفته شده ضمن زیبایی دارای سختی و تغییر ناپذیری بالایی باشد. پس در معرفی سنگ کف فرش بهتر است از فروشندگان سنگ ساختمانی مشورت بخواهید، البته توجه داشته باشید به کار گرفتن یک سنگ کار ماهر در نصب و پیاده سازی درست سنگ های کف فرش می تواند افزایش طول عمر و همینطور کارایی این مصالح را بالا ببرد.

 

انتخاب سنگ ها در منازل در وهله اول تنها به دلیل داشتن زیبایی می باشد پس بررسی لکه پذیر بودن سنگ و رفع لکه های ایجاد شده بر روی آن ها از جمله مواردی می باشد که ممکن است تمام زیبایی سنگ را تحت الشعاع قرار دهد. بنابراین در هنگام خرید سنگ های کف فرش به این مورد مهم توجه بسیاری داشته باشید.

 

 خلاصه

منظور از سنگ فرش کفسازی فضاهای بیرونی مانند سنگ فرش خیابان، سنگ فرش حیاط، سنگ فرش باغ و….است. به این منظور مصالح مختلفی وجود دارد که از جمله آن ها آجر،بتن، موزاییک و سنگ های طبیعی است. بهترین گزینه در میان موارد ذکر شده سنگ های طبیعی است که انواع مختلف آن ها مانند گرانیت، چینی و…به کار می رود.