سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سنگ مناسب لابی مجتمع مسکونی

نظر

 

سنگ مناسب لابی مجتمع مسکونی

لابی ساختمان از آن بخش‌‎های جذاب خانه است که باید فضایی آرامش‌بخش و البته کاربردی را برای ساکنین فراهم کند. طراحی لابی ساختمان از بخش‌های مختلفی تشکیل می‌شود و سبک‌های متنوعی هم دارد که در هنگام طراحی باید به این نکات توجه کرد.

 

به دلیل اشتراکی بودن فضای لابی ساختمان، طراحی آن باید به گونه‌ای باشد که همه ساکنان از آن راضی باشند. همچنین در کنار زیبایی باید این طراحی با اصول و استانداردهای چیدمان و دکوراسیون این قسمت از ساختمان نیز همخوانی داشته باشد. به‌منظور آشنایی بیشتر شما با طراحی لابی ساختمان، در این مطلب به بررسی دقیق لابی، بخش‌های مختلف آن، نکات مهم در طراحی آن می‌پردازیم.

لابی ساختمان از چه قسمت های مهمی تشکیل شده است؟

1.بخش نگهبانی

به علت افزایش تعداد تردد افراد ساکن در مجتمع های پر واحد، در قسمت ورودی ساختمان مکانی برای نگهبانی در تعبیه شده است. این بخش امنیت 24 ساعته را برای ساکنین فراهم می کند. دفتر حراست مجهز به پیشخوان، میز، صندلی و تجهیزات جهت ارتباط با ساکنین واحدها می باشد.

 

2.بخش نشیمن

در قسمت نشیمن مبل راحتی و وسایلی برای زیباسازی محیط مانند گل و گیاه، گلدان، قاب و…وجود دارد. نوع طراحی دکوراسیون لابی باید به گونه ای باشد که موردپسند همه اعضای مجتمع در واقع همه پسند باشد. هرچه دکوراسیون لابی ساختمان جذاب‌تر باشد، تاثیر مثبت بیشتری روی ساکنین ساختمان خواهد گذاشت. 

 

 با توجه به ساختمان می توان از مصالح مختلفی مانند سنگ های طبیعی(مرمر، مرمریت و چینی)، چوب و..استفاده کرد. در صورتی که اسلب سنگ مرمر برای کانتر انتخاب شود، نورپردازی و بک لایت آن زیبایی بی نظیری به فضای لابی می بخشد که برای ساختمان های لوکس که بودجه خوبی برای این قسمت در نظر گرفته اند، پیشنهاد می شود.

 

چرا در لابی ساختمان از سنگ استفاده کنیم ؟

سنگ ها به دلیل ویژگی های منحصر به فردی که دارند، بین طراحان، معماران و سازندگان بسیار محبوب هستند. از ویژگی‌های سنگ می‌توان به مقاومت بالای آن در مقابل ضربه و ساییدگی، شستشوی آسان آن، مقاومت در برابر حرارت و رطوبت، مقاوم در برابر فشار بالا، جلا پذیری و صیقل پذیری بالا و مقاوم بودن در برابر مواد اسیدی نام برد.

با استفاده از سنگ های مناسب لابی، یک فضای داخلی چشمگیر به دست می ‌آورید که بدون اینکه بیننده را خسته کند، از ابهت خاصی نیز برخوردار است.

 

سنگ مرمر

سنگ مرمر می تواند دیوارها، کف ها و ستون های شما را تشکیل دهد. مرمر سنگی است که نمی توان آن را به خاطر جلال و شکوهش شکست داد. هتل های پنج ستاره مانند Waldorf Astoria و Raffles سنگاپور این سنگ را به جلوه ای خیره کننده برای خود تبدیل کرده اند. با این حال، جدا از درخشش و بازتاب، طرح‌های مرمر برخی از نوآورانه ‌ترین طرح ‌های موجود در بازار را تشکیل می دهند.

سنگ مناسب لابی مجتمع مسکونی

سنگ چینی

از دیگر سنگ‌های مناسب کف لابی ساختمان میتوان به سنگ چینی اشاره کرد. سنگ چینی علاوه بر زیبایی، از سطح درخشانی برخوردار است و میتواند گزینه خوبی برای کفسازی لابی ساختمان باشد. سنگ‌های چینی از خانواده سنگ‌های مرمریت هستند و دارای بلورهای درشت می‌باشند. این بلورهای دانه درشت وجه تمایز این سنگ با سنگ‌های کربناتی رسوبی هستند. سنگ چینی هم از معادن زیادی در کشور استخراج می‌شود و بازار فروش خوبی دارد.

سنگ مناسب لابی مجتمع مسکونی

سنگ گرانیت

سنگ گرانیت از پرکاربردترین سنگ‌های ساختمانی محسوب می‌شود. دلیل آن هم این است که سنگ گرانیت مقاومت زیادی در برابر عوامل مختلف دارد و تنوع طرح و رنگ بالایی دارد. سنگ‌های گرانیت به دلیل دوام و طول عمر بالا، گزینه خوبی برای کف لابی هستند و میتوانند در برابر تردد زیاد ساکنین ساختمان از خود مقاومت زیادی نشان دهند. شما میتوانید سنگ گرانیت را در رنگ‌هایی چون سفید، مشکی، خاکستری و کرم قهوه‌ای تهیه کنید و به وسیله آن زیبایی و جلوه خاصی به محیط لابی ساختمان خود ببخشید.

سنگ مناسب لابی مجتمع مسکونی

سنگ مناسب برای دیواره های لابی

استفاده از سنگ‌ اسلب دارای طرح‌های بوک مچ و فورمچ هستند، برای این بخش گزینه بسیار مناسبی خواهند بود. سنگ مرمر اگر به صورت فورمچ در بدنه لابی نصب شود و در پشت آن نورپردازی سنگ صورت گیرد، می‌تواند نمای خاصی را در لابی شما ایجاد کند. استفاده از سنگ مرمر به عنوان سنگ لابی ساختمان، یک ایده ویژه و جذاب است که امروزه در بسیاری از ساختمان‌های لوکس به کار گرفته می‌‎شود و بسیار طرفدار دارد.

سنگ مناسب لابی مجتمع مسکونی

جمع بندی

لابی ساختمان از بخش‌های مهم هر ساختمان محسوب می‌شود و باید از متریال مناسبی برای کف و دیوارهای آن استفاده شود. همانطور که اشاره کردیم سنگ‌های ساختمانی مقاوم، مناسبترین متریال برای کف‌ لابی ساختمان هستند. از انواع مناسب آنها هم میتوان به سنگ گرانیت، سنگ مرمر، سنگ مرمریت، سنگ چینی و سنگ تراونیکس اشاره کرد.