سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سنگ بوش همر چرمی

نظر

همانطور که می دانید بوش‌همر یک سنگ نیست بلکه سنگ بوش‌همر یکی از روش‌های مدرن فراوری سنگ است که در آن نحوه‌ی فراوری سنگ بطور کلی تغییر می‌کند و سنگی که پس از این فراوری بدست می‌آید دارای ظاهری طبیعی بوده و در فراوری آن رزین بکار نمی‌رود این فرایند تشابه بسیاری به چرمی کردن سنگ دارد و محصول نهایی بدست آمده شباهت ظاهری زیادی به سنگ چرمی دارد برای این فرایند می‌توان از سنگ‌های مختلفی استفاده کرد اما سنگ لاشتر بوش‌همر یکی از بهترین سنگ‌های فراوری شده‎‌است که بعد از ورود به بازار به خاطر زیبایی و خاص بودن خود طرفداران بسیاری پیدا کرده و از جمله سنگ‌های پرکاربرد است.

موارد استفاده از سنگ بوش همرچرمی:

 به دلیل جذابیت منحصر به فرد این فرآوری، شما می توانید در همه ی مکان های ساختمان از این نوع سنگ استفاده کنید.

 

  • سنگ کف حیاط و پارکینگ
  • کف لابی
  • مناسب کف پذیرایی
  • پله و بدنه
  • نمای ساختمان
  • سرویس بهداشتی
  • TV روم
  • دکوراسیون داخلی و آشپزخانه

 

روش نصب و اجرای سنگ های بوش همرچرمی

سنگ بوش همرچرمی یکی از سنگ های مدرن است که بهتر است روش نصب آن نیز مثل گذشته نباشد. استفاده از دوغاب برای نصب این سنگ ها توصیه نمی شود و بهتر است سنگ ها هرکدام به صورت تکی با دست بندکشی شوند. این کار به این علت است که به سطح سنگ ملات باقی نماند و سطح سنگ کدر و کثیف نشود.

سنگ های بوش همر چرمی که در نما و دیوارهای ساختمان استفاده میشوند، مانند سایر سنگ ها اجرا میشوند. برخی ازآنها با توجه به وزن سنگ و میزان جذب آب آن بهتر است اسکوپ شوند. اما هنگام نصب سنگ های بوشهمر چرمی، بخصوص درکف، باید نهایت نظافت رعایت شود تا در آخر نیاز به کف سابی نباشد. هنگام اجرای سنگ اگر ملات و یا لکه ای بر روی سنگ بیافتد، باید در همان روز تمیز شود و مدت زمان طولانی بر روی سطح سنگ باقی نماند.

با اینکه این مواد با یک برس مخصوص قابل تمیز شدن هستند اما پیشگیری از کثیف شدن و تمیز کردن آن قبل از خشک شدن بهترین روش می باشد. اگر پس از نصب سنگ های بوشهمرچرمی در کف، همچنان ساخت و ساز قسمت های دیگر ساختمان باقی مانده است، میتوانید سطح سنگ ها را با پلاستیک های ضخیم بپوشانید. همچنین میتوانید بر روی سنگ ها ماسه بریزید. این کار موجب تمیز ماندن سنگ ها و عدم نیاز به کف سابی نهایی خواهد شد.

 

 

ویژگی های سنگ لاشتر بوش همر چرمی

  • عدم جذب آب و آلودگی به علت چرمی شدن
  • استحکام و مقاومت بالا
  • مقاوم به انواع شرایط آب و هوایی
  • سطح غیرلغزنده به علت فرآوری بوشهمر
  • سهولت در نظافت
  • ترکیب رنگی مدرن و جذاب

 

 شستشوی سنگ با فرآروی بوش همرچرمی

سنگ بوش همرچرمی پس از نصب صحیح، نیاز به شستشوی نهایی دارد تا ظاهر آن به زیبایی اولیه بازگردد. اگر بر روی سطح سنگ ملات و یا موادی ریخته شده باشد، به هیچ عنوان از کاردک، اسکاچ و اجسام سخت استفاده نکنید. این کار باعث آسیب دیدن بافت سنگ خواهد شد.

سنگ های بوش همرچرمی در برابر مواد اسیدی مقاوم هستند و تغییر ظاهر نمیدهند. اما بهتر است بر روی سنگ های با تم رنگی تیره، از مواد شوینده اسیدی مثل جوهر نمک و وایتکس استفاده نکنید. شوینده هایی مانند شامپو، ریکا، تاید و … میتوانند گزینه های خوبی برای شستشو باشند.

 

 

قیمت سنگ بوش همر چرمی

قیمت گذاری سنگ بوش همر به عوامل زیادی ارتباط دارد .کیفیت و جنس سنگ از مهم ترین پارامتر های قیمت گذاری سنگ است ولی از دیگر فاکتور های تاثیر گذار در این زمینه می توان به اندازه قطر سنگ و ابعاد آن اشاره کرد.

در بعضی مواقع نیاز است با استفاده از ابزار تیشه سطوح انواع سنگ را سوزنی شکل نمود، اینکار به دلایل مختلفی انجام میشود که به عنوان مثال برای کاستن لیزی و ایجاد اصطکاک بر روی سنگ کف آن را میتوان با استفاده از تیشه بوش همر سوزنی شکل کرد؛ بوش همر تیشه ای است که بر روی دستگاه سنگ ساب نصب شده و سطح انواع سنگ را سوزنی شکل می‌کند.

سنگ هایی که به روش ماشینی به شکل سوزنی در می آیند پرداخت یکنواخت تری نسبت به نوع دستی دارند. و میزان لغزندگی انها نزدیک به صفر است. از این رو معمولا سنگ ها بوش همر ماشینی گران تر از نوع دستی ان هستند.