سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بهترین سنگ نما برای ساختمان مدرن

نظر

از قسمت های مهم یک ساختمان، نمای آن است. علاوه بر اینکه نمای خوب و باکیفیت، استحکام ساختمان را بیشتر می کند، زیبایی ساختمان را هم بیشتر کرده و ارزش آن ملک را افزایش خواهد داد. با توجه به اینکه از متریال سنگ در صنعت ساختمان استفاده زیادی می شود در این مطلب به بهترین سنگ نما برای ساختمان می پردازیم و با ویژگی های بهترین سنگ ها برای استفاده در نمای ساختمان آشنا می شویم.

بهترین سنگ نما برای ساختمان مدرن.jpg

مناسب ترین سنگ برای نما ساختمان

با یک طراحی خلاقانه و جسورانه میتوان نمایی بسیار جذاب و دور از کلیشه های نمای رومی برای ساختمان ایجاد کرد. و سنگ تراورتن نما متریالی است که این طراحی خلاقانه را شیک تر و با شکوه تر جلوه می دهد. به همین دلیل است که نمای مدرن به یکی از محبوب ترین نماها برای ساختمانهای مسکونی، تجاری و اداری تبدیل شده است.

بهترین سنگ نما برای ساختمان مدرن

سنگ تراورتن برای نمای ساختمان

از بهترین سنگ نما برای ساختمان های مدرن می توان به سنگ تراورتن اشاره داشت. از سنگ تراورتن هم برای سنگ نمای ساختمان و هم برای دکوراسیون داخلی ساختمان استفاده می شود.

از ویژگی های سنگ تراورتن می توان به تخلخل آن و وزن سبک آن اشاره داشت. این سنگ به دلیل خلل و فرج هایی که دارد به راحتی دیوار و محل مورد نظر با ملات چسبیده و ایستایی بالایی دارد. سنگ تراورتن مقاومت و ماندگاری بالایی دارد که حتی در سنگفرش هم از آن استفاده می شود.

در کشور ما، معادن بسیاری وجود دارد که سنگ تراورتن از آن استخراج می شود که تراورتن حاجی آباد و تراورتن عباس آباد از معروف ترین و شناخته ترین ها است.

نمای ساختمان با سنگ گرانیت

سنگ گرانیت نیز به دلیل مقاومت و استحکام در مقابل شرایط آب و هوایی می‌تواند مناسب‌ترین سنگ برای نما ساختمان به حساب آید . از این سنگ قبلاً بسیار در نماهای ساختمان استفاده می‌کردند اما به دلیل وزن بالا، عدم چسبندگی و اکسیده شدن آهن موجود در آن در برخی سورت‌ها این سنگ ، دیگر برای استفاده در نما توصیه نمی‌شود .

 

نمای ساختمان با سنگ مرمریت

سنگ مرمریت از انواع سنگ نمای ساختمان است اما به دلیل آنکه تخلخل زیادی ندارد، بیشتر در داخل ساختمان و فضای داخلی و دکوراسیون مورد استفاده قرار می گیرد. سنگ مرمریت زیبایی فوق العاده ای دارد و بسیار مقاوم و باکیفیت است. برای استفاده از این نوع سنگ برای نمای ساختمان حتما به ویژگی هایی چون، ساب آن دقت نمایید.

ویژگی‌های سنگ نما

در مورد ویژگی‌های سنگ برای نمای ساختمان می‌توانیم موارد زیر را برشماریم :

 

  • سنگ نما باید عاری از ترک و پوسیدگی باشد. برای اینکه بدانیم سنگ دارای ترک و پوسیدگی است یا خیر، می‌توانیم با یک جسم فلزی روی سنگ ضربه بزنیم، اگر سنگ صدای بشقاب چینی می‌دهد، به این معنی است که سنگ شکاف یا شکستگی ندارد. و کیفیت های لازم را داشته باشد.
  • باید قطر مناسب برای اسکوپ کردن داشته باشد. برخی از سنگ های ساختمانی مانند تراورتن دارای حفره هایی در پشت سنگ هستند که باعث می شود سیمان و ملات به داخل سنگ نفوذ کنند و از چسبندگی مناسب نما جلوگیری کنند. برای حل این مشکل از ابزار مخصوص استفاده کنید. آن را به نما متصل می کنند که به آن اسکوپ می گویند. بنابراین یکی از ویژگی های سنگ مناسب برای نمای ساختمان این است که قطر مناسبی برای اسکوپ دارد.
  • سنگ باید مقاوم و بادوام باشد. دوام سنگ به مقاومت آن در برابر عوامل مختلف فیزیکی و شیمیایی اشاره دارد. از عواملی که به حالت و دوام سنگ کمک می کند، ترکیب، بافت سنگ و ساختار آن است. ترکیبات آن به عنوان مثال، سنگ هایی که برای نمای ساختمان مناسب هستند، سنگ هایی هستند که حاوی ترکیبات شیمیایی با مواد معدنی مقاوم و بافت غیر متخلخل هستند.
  • سنگ نمای ساختمان باید با نمای انتخابی طراح معماری مطابقت داشته باشد.معلوم است که در ساخت و ساز ساختمان از هر دو نمای رومی و کلاسیک برای ایجاد نمای ساختمان استفاده می شود. برای هر دو نوع نمای ساختمان باید طیف رنگی خاصی انتخاب شود. سنگ ها یا نت ها ترکیبات تشکیل دهنده آن ها دارای رنگ های متفاوتی برای تشخیص آنها هستند. سنگ آهک اغلب به رنگ روشن است.