سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بهترین سنگ برای کف پارکینگ

نظر

پارکینگ نه تنها اولین قسمت از مجموعه است که کاربر می بیند، بلکه دروازه ای است که اغلب ساکنان، کارمندان، مشتریان و ... از آن عبور می کنند. این اولین برداشت و احساس و فضای کلی که یک فضای پارکینگ منتقل می کند بسیار مهم است.

سنگ زمین پارکینگ شامل نمونه هایی از سنگ های معماری مورد استفاده در نمای بیرونی می باشد. علاوه بر زیبایی سنگ تزئینی، سنگ مناسب برای کف پارکینگ باید از نظر دوام همطراز با سنگ‌های نما و سنگ حیاط باشد باشد. بنابراین متریال سنگ کف پارکینگ باید هم ویژگی ظاهری داشته باشد و هم از استحکام بالایی برخوردار باشد. همچنین، کف پارکینگ نیاز به تمیز کردن دائمی دارد، بنابراین سنگ مرمر که آهکی هستند توصیه نمی شود، زیرا رگه ها می توانند به مرور زمان توخالی شوند و جلوه ناخوشایندی به کف پارکینگ بدهند.

بنابراین، چه موادی باید در پارکینگ استفاده شود تا برای همیشه ماندگار شود و سرمایه گذاری ارزشمند باشد؟

 

 

انتخاب سنگ مناسب برای کفپوش

مصالحی که در پارکینگ ها و به خصوص کف پارکینگ ها استفاده می شود باید به اندازه کافی محکم باشد تا در هر شرایط آب و هوایی از صبح تا غروب دوام داشته باشد. همچنین باید به اندازه کافی بادوام باشد تا بتواند سال ها وزن و ترافیک را تحمل کند. باید مطمئن شوید که کاشی ها کاملا ضد آب و ضد لغزش هستند و کفی را انتخاب کنید که در معرض ترک خوردن یا ترک خوردن نباشد و در فصل بارندگی کثیف به نظر نرسد.

 

سنگ گرانیت

به طور طبیعی سنگ های گرانیت و کریستال نسبت به سایر سنگ ها مقاومت بیشتری دارند و با توجه به اینکه اکثر سنگ های گرانیتی جذب آب ضعیفی دارند و در مواجهه با آب بیشتر از سنگ های کریستالی تغییر رنگ می دهند، توصیه می شود از سنگ های کریستالی در کف استفاده شود.

 

سنگ کریستال

سنگ کریستال از خانواده مرمر است که معروف ترین آن سنگ لپیدوس است. این سنگ به دلیل رنگ غنی که از مقاومت خوبی در بین سنگ های آهکی برخوردار است از دیرباز مورد توجه پارکینگ ها بوده است.

 

مدل طرح سنگ زمین پارکینگ

طرح و نوع سنگ مورد استفاده در پارکینگ به موقعیت آن در ساختمان بستگی دارد. سنگ های پارکینگ به گونه ای طراحی و شکل می گیرند که با بقیه ساختمان مانند کف حیاط هماهنگی داشته باشند و برای نمونه هایی که پارکینگ مشرف به دروازه و حیاط است ایده آل هستند.

 

مشخصات سنگ پارکینگ

قبل از انتخاب سنگ پارکینگ، بهتر است چند نکته را در نظر بگیرید.

 

  • شرایط آب و هوایی در محل پروژه (آب و هوای سرد یا گرمسیری)
  • نوع زمین (اگر زمین سست است، باید زیرسازی مخصوصی برای سنگ ها درست کنید تا بعداً ته نشین نشوند)

فضاهای پارکینگ سرپوشیده یا بیرونی و ... سنگ مورد استفاده را از نظر مشخصات فنی، رنگ، طرح و ... به نحو احسن انتخاب می کند.

برای یک پارکینگ با نور مناسب، می‌توانید رنگ‌های تیره و طرح‌های تیره را انتخاب کنید، اما اگر فضای پارک کم‌نور است و در زیر زمین قرار دارد، بهتر است از رنگ‌های روشن یا خنثی استفاده کنید تا فضای پارک روشن‌تر به نظر برسد؛ انتخاب باید این باشد. هماهنگ با سبک طراحی و ساختار کلی ساختمان.

 

اندازه سنگ پارکینگ

هر چه اندازه سنگ پارکینگ بزرگتر باشد ظاهر آن در محیط جلوه بیشتری خواهد داشت. همچنین ابعاد بالای سنگ کف پارکنیک با قیمت خرید و اجرای بالاتر همراه است. درب های روبه روی پارکینگ ها برای سنگ های با مشخصات بالا مناسب تر هستند.

اما در پارکینگ های دیده نشده می توانید سایزهای کوچکتر را با قیمت مناسب تری تهیه کنید. پرکاربردترین سایزهای دال پارکینگ 40*40، 50*50 و 60*60 می باشد.

 

در زیر مشخصات مصالح سنگی مناسب برای کف پارکینگ آورده شده است.

 

  • مقاومت بالا در برابر ضربه و سایش
  • مقاومت بالا در سرما و یخبندان
  • جذب آب کم
  • ضخامت سنگ کف پارکینگ
  • خاک یا روغن ریخته شده از ماشین را جذب نمی کند
  • انواع پردازش سطح سنگ
  • اندازه سنگ پارکینگ
  • رنگ سنگ پارکینگ
  • قیمت سنگ پارکینگ

انتخاب سنگ پارکینگ فاکتورهای مختلفی را در نظر می گیرد، اما در هنگام خرید سنگ پارکینگ، بهتراست قیمت آن آخرین آیتم تأثیرگذار در خرید سنگ باشد، زیرا اگر استاندارد انتخاب ارزان ترین سنگ پارکینگ باشد، ممکن است هزینه های سنگین تری به صاحبان خانه تحمیل گردد. معمولا سنگ های ایرانی علاوه بر تنوع زیاد و کیفیت بالا، قیمت مناسب تری نیز نسبت به سنگ های خارجی دارند، حتی در ساختمان های مجلل نیز نمونه های با کیفیت ایرانی بسیار پرطرفدار است. اما به طور کلی قیمت سنگ پارکینگ به اندازه، ضخامت، طبقه بندی، کیفیت فرآوری و سایر عوامل سنگ پارکینگ بستگی دارد.