سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نصب سنگ اسلب

نظر

پس از انتخاب سنگ و انتقال آن به محل مورد نظر، مهمترین مرحله  نصب سنگ اسلب می باشد. نصب سنگ باید توسط افراد متخصص و با تجربه در این زمینه انجام شود، زیرا کوچکترین مشکلی در نصب سنگ می تواند به مرور زمان باعث شکستگی، افتادن یا ترک خوردن آنها شود.

برای به دست آوردن نتایج مطلوب و طولانی مدت توجه به دو نکته ضروری است:

1) انتخاب سنگ مناسب باتوجه به کاربرد آن 

 2) انتخاب روش صحیح نصب سنگ.

نصب این سنگ به دلیل سایز بسیار بزرگش سخت بود. این دشواری ابتدا به دلیل حمل و نقل این سنگ و سپس نحوه چسباندن صفحات بسیار بزرگ و سنگین به سطح مورد نیاز به وجود آمد. حال اگر محل نصب این سنگ ها در بلندی یا پشت بام باشد، کار دشوارتر می شود.

در قسمت های مختلف ساختمان از انواع سنگ اسلب استفاده می شود مانند:  سنگ اسلب تراورتن،  سنگ اسلب عقیق،  سنگ اسلب مرمر و .... نصب این سنگ باید توسط افراد متخصص در این زمینه انجام شود. کوچکترین مشکل در نصب این سنگ ها می تواند به مرور زمان باعث شل شدن یا ترک خوردن آنها شود.

عوامل موثر در انتخاب روش های نصب سنگ

جنس و نوع سنگ، اندازه و اتصال آن به سطح زیرین و شرایط آب و هوایی همگی در انتخاب روش کار نقش دارند. به عنوان مثال در مورد نوع سنگ عواملی مانند: خاصیت عبور نور از سنگ ( مثل سنگ های مرمر و تراونیکس )، وزن، تخلخل و جذب آب در انتخاب روش نصب موثر خواهند بود. به عنوان مثال برای سنگ های شفاف مانند اونیکس(مرمر) که قابلیت انتقال نور دارند، نیاز به نورپردازی زیرسطحی است و از روش های نصب خشک استفاده می شود. علاوه بر این، سنگ های توپری مانند گرانیت و کریستال که دارای حداقل (یا صفر) تخلخل و جذب آب هستند، نمی توانند تضمینی برای کارکرد ایمن داشته باشند و با روش های سنتی (ملات) به طور دائم به هم متصل نمی شوند. نقطه تماس سنگ با سطح زیرین (بدنه، سقف، کف، دیوارهای خارجی) از دیگر عواملی است که در تفاوت روش های نصب سنگ نقش دارد.

انواع روش های نصب سنگ

نصب سنگ با استفاده از ملات سیمان

این روش در سنگ های ساختمانی (سنگ های صورت و کف) کاربرد فراوانی دارد. ملات سیمان قدیمی ترین و رایج ترین روشی است که برای نصب سنگ استفاده می شود. اما با گذشت زمان مشخص شد که استفاده از ملات سیمان برای نصب تمام سنگ ها روش مناسبی نیست. زیرا برخی از مصالح سنگی به دلیل چسبندگی کم به راحتی از لایه ملات جدا می شوند.

نصب سنگ با استفاده از لقمه سنگ ها

یکی از راه های مطمئن برای نصب سنگی که ضخامت کمی دارد و نمی توان آن را شیار یا سوراخ کرد و احتمال خرابی را دارد، استفاده از یک  لقمه سنگ ها است.

در این روش:

- یک سنگ به صورت هرم بریده می شود.

- با استفاده از چسب مخصوص آن را به پشت سنگ و کف کار مورد نظر بچسبانید.

- در نهایت پشت سنگ را با ملات سیمان و ماسه پر کنید.

نصب سنگ ها را با استفاده از سیم و مفتول 

این روش یکی از بهترین روش‌های نصب برای سنگ‌های سنگین با چسبندگی کم مانند سنگ گرانیت است که در آن شیارهایی به قطر سنگ ایجاد می‌شود.

سنگ را با استفاده از قلاب اسکوپ نصب کنید

سنگ تراشی یکی از بهترین روش ها برای نصب سنگ ساختمانی است. این روش نه تنها قوی و قابل اعتماد است، بلکه زیبایی و استحکام سنگ را نیز حفظ می کند.

 

 اجرای خشک (چینی خشک)

نصب خشک علاوه بر سنگ بر روی مواد دیگری مانند سرامیک پرسلان،ترموود، کامپوزیت و ... نیز استفاده می شود. مشخصات و انواع مواد مورد استفاده برای اجرای نمای خشک منجر به روش های مختلف نصب خشک می شود. به طور کلی می توان آن را به روش های مرئی و نامرئی تقسیم کرد. نماهای نصب شده به صورت خشک به عنوان یک روش مکانیکی در نظر گرفته می شوند زیرا از مواد فلزی (زیر سازه های ساخته شده از فولاد و آهن یا آلومینیوم ضد زنگ، پیچ و صفحه و غیره) برای نصب متریال نما استفاده می کنند. در این روش علاوه بر کاهش وزن ساختمان (نسبت به روش نصب سنگ فوق)، امکان عایق کاری ساختمان، به راحتی تنظیم و غیر مخرب بودن، به حداقل رساندن ریزش سنگ ها، امکان افزایش سرعت نیز وجود دارد. روند کار را بالا ببرید و نما را بعد از اسکلت شروع کنید. ساختار ساختمان اشاره می کند.

بهترین راه برای نصب سنگ چیست؟

چسب سنگ!

ابتدا باید به این نکته اشاره کنم که به هیچ عنوان نباید از هر چسبی برای سنگ صرفاً به دلیل کارآمدبودنش در کارهای دیگر استفاده کرد. زیرا ساختار سنگ و مواد مورد استفاده در فرآوری می تواند به راحتی با مواد برخی از چسب ها واکنش نشان دهد. نتیجه آسیب به سنگ و نقص در سنگ است. همچنین در بسیاری از مواقع ما موقعیت هایی داریم که سنگ ها بیرون کشیده شده و شل شده اند. پس اگر می خواهید از تمام مزایای چسب سنگ بهره مند شوید، از هرچسب و برندی استفاده نکنید.

تعرفه و هزینه نصب سنگ

برای نصب سنگ قیمت ثابت و مصوبی وجود ندارد و هزینه نهایی با توجه به سایز و نوع سنگ و همچنین جنس و نحوه نصب تعیین می شود. علاوه بر این یکی از عوامل تاثیرگذار که هزینه نصب را تعیین می کند، محل نصب سنگ است، بنابراین هزینه نصب سنگ کف با هزینه نصب سنگ دیوار یا سنگ سقف متفاوت است.